brief ontvangen uit portugal van een advokatenbureau

  • Annie

    Vandaag hebben we een brief ontvangen van Ricardo & Associates uit Faro Portugal.

    In deze brief (vertaald naar het nederlands door dit kantoor) staat er dat een client van hun overleden is in maart 2007 door een auto ongeval in Porto.

    Omdat mijn partner dezelfde familienaam (achternaam) draagt is hij nu erfgenaam geworden en moeten wij contact opnemen via e-mail of via een faxnummer.

    We hebben al via google gekeken of dit bedrijf bestaat en het bestaat inderdaad maar we vertrouwen het niet echt.

    Hoe komen wij er achter dat dit echt is en niet één of ander grapje.

    Ik hoop dat iemand ons op weg kan helpen,

    Alvast bedankt.

    Groetjes,

    Annie

  • karin

    Het feit dat ik ook zo'n brief heb ontvangen lmet het zelfde verhaal ijkt me dat het toch een grap of scam truc is!

  • berben christine

    We hebben ook zo'n brief ontvangen! Het is puur bedrog.Neem aub GEEN contact met die zogezegde advocaat want je bent geld kwijt ipv van te krijgen

    Breng eventueel die brief naar de politie.

  • Vivi

    Hallo,

    ik kreeg vandaag een brief in mijn bus van Ricardo & associates. het gaat hier ook om een erfenis van iemand met dezelfde achternaam. Ik ben net als jullie direct op internet gegaan, en ik kwam uit op dit forum. Aangezien jullie berichten van nog maar een aantal dagen geleden zijn, stuur ik dit bericht. Ik weet niet wat ik moet doen met die brief, natuurlijk aanlokkelijk van zoveel geld onder mijn neus te krijgen, maar heb geen zin in spelletjes of misbruik op dit gebied.

    de brief komt uit portugal…

    Vivi

  • maria

    Waarschijnlijk zul je, als je er op ingaat, een brief krijgen met het verzoek X bedrag te willen storten als voorschot op de te verwachten kosten.Of iets dergelijks.

  • De Mesmaeker Desiré

    Mijn vader heeft ook zo een brief ontvangen en weet ook niet wat te doen.

  • christine

    je mag zeker niet antwoorden op die brief! Er zijn er zo veel verstuurd .Het is puur bedrog

    Ze willen eerst geld krijgen om zogezegd alles te regelen maar je zal geen geld van hen ontvangen want er bestaat helemaal geen erfenis.Beste is die brief naar de politie te brengen

  • Drinkezus

    oplichter, wij hebben precies dezelfde brief gekregen. U kunt ervan uitgaan dat niet te vertrouwen is

  • luc stinkens

    Ook ik ontving vandaag zo een brief. Heb dadelijk op internet gezocht én gevonden!

    Misschien was het de verkeerde reactie, maar ik heb contact genomen met het advocatenkantoor in kwestie. Ik wacht het antwoord nog af : misschien worden ook zij in de maling genomen….

    Dat dit niet koosjer is, is wel zeker!

    luc

  • Jansen

    Mijn moeder kreeg op haar oude adres (!!) ook deze brief, exact dezelfde. Maar goed dat ik hem openmaakte, pure oplichterij en niks mee doen! Je wordt eerst lekker gemaakt en wordt gevraagd te delen in de zogenaamd te gaan maken kosten voor het verkrijgen van de erfenis. Je raadt het al, het blijft bij betalen, een erfenis is er natuurlijk niet. Dit soortgelijke geval was al eerder op Radar oid.

    Ik verwacht niet dat het zinvol is de brief naar de politie te brengen. Het reageren op o.a. dit forum is zinvoller en tevens kan ik de brief gebruiken mijn moeder voor dergelijke komende zaken te behoeden.