Erfenis bij schoonzoon weghouden?

  • KC

    Beste allemaal,

    Mijn man en ik zijn allebei op leeftijd en in slechte gezondheid. Ons huis is inmiddels vermaakt aan onze twee dochters. Een van de dochters heeft een slechte gezondheid en de relatie tussen ons en haar man, onze schoonzoon, is zeer slecht. Nu willen wij dat haar deel van het huis en de erfenis na haar overlijden NIET bij onze schoonzoon terecht komt, maar bij onze kleinkinderen van de andere dochter. (Zijzelf is kinderloos).

    Is het mogelijk de erfenis en het deel van het huis dat na ons overlijden naar mijn dochter gaat, terug te vorderen na haar overlijden? Mijn dochter heeft al laten weten hier niet aan mee te willen werken, zij wil gewoon dat haar deel bij haar man terecht komt na haar overlijden maar hier zijn wij het absoluut niet mee eens! Zijn hier bepaalde constructies/regelingen voor? Wij maken ons hier zeer veel zorgen over.

  • silvia

    Indien dochter dit niet accepteert, waarom wordt haar mening niet gerespecteerd! Als jullie haar mening niet respecteren ga dan niet de erfenis aan haar vermaken. Realiseer wel dat als jullie dat op jullie manier doen er tussen jullie dochter en haar man (meer) ruzie komt of misschien nog erger. Hebben jullie dat voor jullie dochter in gedachten?